Munkatársak

Itt az irodája:

6722 Szeged, Egyetem u. 2.
SZTE – BTK főépület –
Földszint 0421-es szoba

Így éred el a legkönnyebben:

eva.szabo[at]psy.u-szeged.hu

Publikációi, oldala

Dr. Szabó Éva Zsuzsanna

Tanszékvezető, habilitált egyetemi docens
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék

Szabó Éva egyetemi tanulmányait az Kossuth Lajos Tudományegyetemen (jelenleg Debreceni Egyetem) végezte. Pályáját iskolapszichológusként kezdte egy debreceni általános iskolában. Emellett a Kossuth Lajos Tudományegyetem pszichológiai tanszékén kezdett oktatni szociálpszichológiát.

1991-ben Szegedre költözött, ahol egy évet a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán tanított, majd jelenlegi munkahelyére került, ahol azóta is oktatóként dolgozik. A Pszichológia BA és MA képzés felelőse. A Tanácsadás és iskolapszichológia MA specializáció szakmai vezetője.

PhD fokozatát 1999-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai doktori iskolájában szerezte, a Szocializáció és Társadalmi folyamatok Pszichológiája Alprogam keretében. Disszertációjának témája a szülők és pedagógusok neveléssel kapcsolatos nézeteinek vizsgálata volt. 2008-ban az ELTE Pszichológia Doktori iskolájában habilitált. 2013-tól 2022-ig volt az Intézet vezetője. 2014 óta a Szociál- és Fejlődéslélektani Tanszék vezetője.

2009-ben megalapította a Dél-alföldi iskolapszichológiai módszertani központot. A vezetése alatt működő szervezet célja a gyakorlatban dolgozó szakemberek összefogása és szakmai továbbképzése.

2012- 2020-ig az MPT Iskolapszichológia szekciójának elnöke volt, jelenleg vezetőségi tagja. 2014-ben megszervezte és elindította a Pedagógiai szakpszichológus szakirányú továbbképzést az SZTE-n. Számos OTDK dolgozat témavezetője. Tehetséggondozásban nyújtott kiemelkedő teljesítményéért 2017-ben Mester Tanár Aranyérem kitüntetésben részesült.

Kutatási területek

  • Iskolai sikerességet támogató pszichés erőforrások felmérése (motiváció, énhatékonyság, mindset, kudarc mindset stb…) közoktatásban és felsőoktatásban tanulók körében

  • Tanári kiégés – diákok kiégése, diákok percepciója a tanári kiégésről

  • A munkaértékek és a kiégés kapcsolata

  • Tanári stresszforrások és kiégés kapcsolata

  • Tanári elkötelezettség és motiváció és kiégés (interjús-kvalitatív)

  • Iskolai klíma és normák: osztály normák szerepe a klíma és a teljesítmény szempontjából, a normatorzulások vizsgálata, az agresszív normák vizsgálata

  • Tantestületi normák vizsgálata

  • Tanárok/diákok vélekedései az iskolapszichológus szerepéről, munkájáról

  • A tanári pálya iránti motiváció és pályakép alakulása tanárjelöltek és tanárok körében

Oktatott kurzusok:

  • Szociálpszichológia előadások

  • Differenciált kutatásmódszertan 3 – asszociatív módszerek

  • Szociálpszichológia, Iskolapszichológia elméletei és módszerei,

  • Intervenciós módszerek az iskolában, Intézményen belüli gyakorlat

  • Iskolapszichológia I., III.

  • Vezetett kutatómunka
  • Szakdolgozati szeminárium I-II.

Kérdésed van?

A képzéssel, kurzusokkal kapcsolatban felmerülő kérdés esetén, telefonon vagy személyesen előre, kizárólag e-mailben egyeztetett időpontban kereshetsz minket.