Munkatársak

Itt az irodája:
6722 Szeged, Egyetem u. 2.
SZTE – BTK főépület –
Földszint 0421-es szoba
Így éred el a legkönnyebben:
eva.szabo[at]psy.u-szeged.hu
Publikációi, oldala
Dr. Szabó Éva Zsuzsanna
Tanszékvezető, habilitált egyetemi docens
Szociál- és Fejlődéspszichológiai Tanszék
Szabó Éva egyetemi tanulmányait az Kossuth Lajos Tudományegyetemen (jelenleg Debreceni Egyetem) végezte. Pályáját iskolapszichológusként kezdte egy debreceni általános iskolában. Emellett a Kossuth Lajos Tudományegyetem pszichológiai tanszékén kezdett oktatni szociálpszichológiát.
1991-ben Szegedre költözött, ahol egy évet a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán tanított, majd jelenlegi munkahelyére került, ahol azóta is oktatóként dolgozik. A Pszichológia BA és MA képzés felelőse. A Tanácsadás és iskolapszichológia MA specializáció szakmai vezetője.
PhD fokozatát 1999-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai doktori iskolájában szerezte, a Szocializáció és Társadalmi folyamatok Pszichológiája Alprogam keretében. Disszertációjának témája a szülők és pedagógusok neveléssel kapcsolatos nézeteinek vizsgálata volt. 2008-ban az ELTE Pszichológia Doktori iskolájában habilitált. 2013-tól 2022-ig volt az Intézet vezetője. 2014 óta a Szociál- és Fejlődéslélektani Tanszék vezetője.
2009-ben megalapította a Dél-alföldi iskolapszichológiai módszertani központot. A vezetése alatt működő szervezet célja a gyakorlatban dolgozó szakemberek összefogása és szakmai továbbképzése.
2012- 2020-ig az MPT Iskolapszichológia szekciójának elnöke volt, jelenleg vezetőségi tagja. 2014-ben megszervezte és elindította a Pedagógiai szakpszichológus szakirányú továbbképzést az SZTE-n. Számos OTDK dolgozat témavezetője. Tehetséggondozásban nyújtott kiemelkedő teljesítményéért 2017-ben Mester Tanár Aranyérem kitüntetésben részesült.
Kutatási területek
- Iskolai sikerességet támogató pszichés erőforrások felmérése (motiváció, énhatékonyság, mindset, kudarc mindset stb…) közoktatásban és felsőoktatásban tanulók körében
- Tanári kiégés – diákok kiégése, diákok percepciója a tanári kiégésről
- A munkaértékek és a kiégés kapcsolata
- Tanári stresszforrások és kiégés kapcsolata
- Tanári elkötelezettség és motiváció és kiégés (interjús-kvalitatív)
- Iskolai klíma és normák: osztály normák szerepe a klíma és a teljesítmény szempontjából, a normatorzulások vizsgálata, az agresszív normák vizsgálata
- Tantestületi normák vizsgálata
- Tanárok/diákok vélekedései az iskolapszichológus szerepéről, munkájáról
- A tanári pálya iránti motiváció és pályakép alakulása tanárjelöltek és tanárok körében
Oktatott kurzusok:
Szociálpszichológia előadások
Differenciált kutatásmódszertan 3 – asszociatív módszerek
Szociálpszichológia, Iskolapszichológia elméletei és módszerei,
Intervenciós módszerek az iskolában, Intézményen belüli gyakorlat
Iskolapszichológia I., III.
- Vezetett kutatómunka
- Szakdolgozati szeminárium I-II.

Kérdésed van?
A képzéssel, kurzusokkal kapcsolatban felmerülő kérdés esetén, telefonon vagy személyesen előre, kizárólag e-mailben egyeztetett időpontban kereshetsz minket.